woensdag 6 mei 2015

Hema Fabulous Fluid Lipstick #11


















Onlangs bracht Hema een paar nieuwe lipproducten uit. Onder andere de Soft Matt Lipbalm, waarvan ik er hier ééntje review. Vandaag is het de beurt aan de Fabulous Fluid Lipstick, zoals de naam al verklapt een vloeibare lipstick. Nu alleen kijken of 'ie ook echt fabulous is.

Ik heb de lipstick in kleur 11 meegenomen. 11 ziet er in de huls uit als een warme oranje tint. Zo'n kleur had ik nog niet echt in mijn stash, reden genoeg om hem uit te testen.























Je brengt de lipstick aan met een sponsapplicator. Deze is vrijwel recht, er zit geen bolling in en hij is ook niet schuin afgesneden zoals een gebruikelijke lipglossapplicator. Dat kann nogal lastig zijn als je kleine lippen hebt, de applicator bedekt nogal een groot oppervlak. Het is niet onmogelijk natuurlijk, maar ik had liever een normale applicator gezien. Dat werkt sneller én preciezer.
Zo op de applicator lijkt de lipstick een vrij warme en ingetogen oranje kleur te hebben. Is 'ie dat ook op de lippen?

De kleur komt op de lippen wat feller over, maar voor de rest is de kleur bijna hetzelfde als in de huls. Ik vind oranje een hele leuke lipstickkleur, niet alleen iets voor Koningsdag ;). Deze kleur is wat minder fel, en daardoor des te geschikter voor overdag. De lipstick is erg gepigmenteerd, meerdere laagjes aanbrengen hoeft niet. Top!
De lipstick maakt de lippen mooi egaal en accentueert velletjes niet. De formule voelt een beetje olie-achtig op de lippen, en droogt je lippen daardoor niet uit.
Door de applicator was het lastig de kleur helemaal goed op de lippen te krijgen. Dat kun je trouwens ook zien op de fotos, in mijn liplijn zit een 'knikje' ;).
Wat me verder opviel bij het aanbrengen is dat de lipstick een aparte geur heeft. Een beetje een weeïg, half zoetig luchtje wat me aan pasta (??) doet denken. Ik vind het een hele aparte geur, en ook niet echt prettig dat ik nu aan pasta moet denken als ik dit product aanbreng.
Dit is geen vloeibare lipstick die echt opdroogt, dus wat betreft de houdbaarheid had ik ongeveer hetzelfde verwacht als bij een normale lipstick. Dat klopt ongeveer, de lipstick blijft een uurtje of 3 mooi, daarna moet je hem bijwerken. Doordat hij niet opdroogt geeft hij makkelijk af, dat is wel een beetje jammer. De lipstick laat geen heftige stain achter.























Deze lipstick is niet helemaal 'fabulous' in mijn ogen, maar fijn is 'ie alsnog wel. Het product laat je lippen er mooi uitzien en is erg gepigmenteerd. De geur en de applicator vind ik iets minder. De houdbaarheid had ik iets langer gehoopt, maar in ruil voor de verzorgende finish wil ik hem best wat vaker bijwerken.

De Fabulous Fluid Lipstick is er in 12 kleuren en is verkrijgbaar bij Hema voor €4,50

Hema is dierproefvrij

Wat vinden jullie van oranje lipkleuren? Yay of Nay?

2 opmerkingen:

  1. Ik vind hem je wel erg mooi staan! Wel minder dat de geur en applicator niet zo fijn zijn, maar voor zo'n klein prijsje is dat ook niet zo'n groot probleem :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En inderdaad, die geur en applicator, daar is overheen te kijken ;)
      x

      Verwijderen