zaterdag 23 mei 2015

Rood en Bruin: NYC lipsticks























Er wordt maar weinig gepraat over de lipsticks van NYC. Ik snap niet precies waarom, want ik ben er helemaal gek op! Vandaag laat ik je twee kleuren zien: een trendy kleur bruin, en een klassieke kleur rood.


























De kleuren die ik ga reviewen zijn 444 Chocolate Chip en 432 Red Rapture. Ik vind de namen erg leuk bedacht, klinkt goed zonder dat het te geforceerd overkomt (I'm looking at you, Catrice!).























Hier zie je Red Rapture links en Chocolate Chip rechts. Zoals je ziet heb ik Red Rapture al langer, Chocolate Chip heb ik laatst gekocht. Wat wel een beetje onhandig is aan de verpakking is dat de lipstick uitsteekt. Je moet dus voorzichtig doen als je de dop weer op de verpakking doet. Het is wel handig dat de verpakking de kleur van de lipstick heeft, dat is wat makkelijker zoeken in je stash ;).



























Als eerste Chocolate Chip. Dit is een bruine kleur met een roodpaarse ondertoon. De lipstick heeft een nogal glanzende finish zoals je ziet. Deze kleur dekt niet helemaal perfect, en de textuur is een beetje glibberig (dat klinkt nogal vies, haha). De lipstick trekt een beetje in de lijntjes maar loopt niet uit. Ik vind het een erg mooie en draagbare bruine kleur, het ziet er chique uit, maar door de glans blijft het wel een beetje een everyday-kleur. Als 'ie mat was geweest had ik hem een stuk minder draagbaar gevonden. Ik vind de geur van deze lipsticks trouwens heel lekker! Ze ruiken hetzelfde als de lipsticks van Rimmel.



























En hier zie je Red Rapture. Deze lipstick is echt mijn favoriete rode lipstick en ik draag hem regelmatig. De kleur is een tikje donkerder dan felrood, en daardoor valt hij niet teveel op en kan hij overal bij. De textuur van deze lipstick is perfect, het voelt als een lekkere lippenbalsem maar is niet zo glanzend en glibberig als Chocolate Chip. Deze kleur dekt ook in één keer. Ook deze lipstick loopt niet uit en trekt door de iets dikkere textuur niet in de lijntjes. Bovendien lijken je tanden ook nog eens witter door de koele ondertoon. Ik zou zeggen vijfdubbel-win, wat doe je nu nog zonder deze lipstick?

Qua houdbaarheid houden de lipsticks het gemiddeld uit. Als je niet eet blijft de lipstick zo'n 4 uur mooi, als je wat gaat eten moet je hem daarna even bijwerken. Doordat deze lipsticks een glanzende finish hebben drogen ze de lippen niet uit, yay!

De NYC lipsticks zijn naar mijn mening echte budgettoppers, zeker over Red Rapture ben ik heel enthousiast. Mocht je nog een mooie rode kleur zoeken, dan weet je nu wel welke ik zou aanraden. Ook de Chocolate Chip is mooi, alhoewel hij ietsje minder dekkend is. Ben je nog op zoek naar een draagbare bruine kleur, dan is deze misschien wel wat voor jou!
Ook de prijs is een toppertje, voor deze lipstick betaal je een schamele €3,29. Ik zou gaan holllen naar de Kruidvat als ik jou was!

-x-

NYC is niet dierproefvrij



1 opmerking:

  1. Totaal eens met je mening over de namen van Catrice, eerst was het leuk maar hoeveel varianten op 'Rose Wood' gaan ze nog verzinnen... Chocolate Chip is echt een prachtige kleur! :)

    BeantwoordenVerwijderen