zaterdag 15 oktober 2016

Monthly Basket: Oktober 2016


De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met het stroomlijnen van mijn make-up en kleding. Ik woon op mezelf, en ik merk dat ik het erg leuk vind om mijn kamer in een bepaald thema in te richten. En ik vind het ook fijn om dat in mijn kleding door te laten klinken. Hierdoor heb ik in de ochtend onder andere minder keuzestress (kledingstukken zijn makkelijk met elkaar te combineren). Om deze 'stroomlijning' nog meer door te voeren heb ik bedacht om elke maand een bakje te vullen met make-up waarop ik die maand de focus wil leggen. Zo kan ik mijn make-up sneller en makkelijker afstemmen op mijn kleding, én gebruik ik de producten vaker, doordat het bakje op een centrale plek staat. In deze post laat ik zien wat er in mijn 'oktober basket' zit (ook al is het al half oktober, haha)!

Naast de klassieke kleuren zwart-wit-grijs-blauw heb ik in mijn kledingkast op het moment vooral veel warme kleuren (rood-oranje-mosterdgeel) en olijfgroen. Mijn make-up bakje bevat dus vooral warme kleuren, afgewisseld met wat rosékleuren. Ik heb geen foundations of andere basisproducten in het bakje zitten, die staan namelijk standaard in mijn badkamer. Het bakje zelf is trouwens van good old IKEA.













































Allereerst de twee oogschaduwpalettes. Bovenaan het welbekende Urban Decay Naked 3* palette. In dit palette zitten nudetinten met een roze ondertoon. Ik kocht dit palette toen ik in Engeland studeerde, nadat ik hem al maandenlang in de winkel had geswatcht. Verrassend genoeg heb ik het palette sindsdien nauwelijks gebruikt. Om mezelf wat meer te stimuleren heb ik het palette daarom toegevoegd aan het bakje.
Onderaan zie je het Freedom Pro 12 Le Fabuleux* palette. Er zijn maar weinig palettes waarvan ik elke tint mooi vind, maar dit is er zo eentje. Veel van deze kleurtjes zijn heel erg geschikt om op zichzelf in een snelle ooglook te gebruiken. Een topper!














































In  de losse oogschaduws komen de themakleuren wat meer terug. De singles bovenin zijn alledrie van H&M (vlnr; Ginger Snap, Turmeric, Orange Ochre)*. Ik heb twee olijfgroene/appelgroene kleuren onderin, dat zijn de Gosh Effect Powder in Apple Jam* en H&M Global Fusion Eye Pot in Lemongrass*. Het quattro rechtsonder is het H&M Warm Me Up eye quad*. Heel veel producten van H&M, haha. Sinds de lancering van hun vernieuwde make-upcollectie vorig jaar heb ik al veel producten verzameld, en ik ben heel erg te spreken over de kwaliteit van de make-up. Zeker als je van kleurtjes houdt zou ik zeker even een kijkje nemen.










































Ik  ben niet echt een blushpersoon; als ik blush gebruik, dan zijn het dikwijls blushes met een natuurlijke tint. Dat is ook de reden waarom ik de Essence Come To Town Cream Blushes* nauwelijks gebruikt heb. Hopelijk gebruik ik ze wat meer nu ze in het bakje zitten.
De mooie zeshoekige blush is de H&M Pure Radiance powder blusher in Deep Brown*. De kleur van deze blush is erg bijzonder, op je wangen wordt hij iets rozer. Één van mijn favorieten!
De bronzer bovenin is de Cargo Swimmables Waterresistant Bronzer* en is wederom een favoriet; shimmery bronzer vind ik erg mooi om op zichzelf (dus zonder extra blush) te gebruiken. Als laatste zie je de Sleek blush in Suede* liggen. De kleur van de blush lijkt op de foto wat meer perzik, in het echt neigt hij meer naar bruin/beige. Een hele mooie natuurlijke blushkleur!
























Dit zijn alle andere oogproducten. In het bakje heb ik een oogschaduwkwast van Zoeva liggen, zodat ik een supersnelle ooglook kan maken als ik haast heb. Mijn wimperkruller van Catrice bewaar ik ook in het bakje. Qua oogpotloden heb ik het Catrice Smokey Eye Pencil in 020 Avo-khaki*, het Essence Longlasting Eyepencil in Ms. Moneypenny*, en het Makeup Revolution eye pencil in Iconic Brown* liggen. Vooral de laatste is mooi, de kleur is wat lichter en warmer dan het 'standaard' bruine oogpotlood. De mascara die ik op dit moment gebruik is de Missha Rolly Curl Vivid Curl mascara, die ik kocht in Korea. De mascara zelf is niet super bijzonder, maar de verpakking is echt A+, haha.
























Ik  heb een paar lippotloden en een lipbalsem in mijn bakje. De lippotloden zijn de Primark PS. Lip Liner (er staat geen naam op), en de Essence Longlasting Lipliner in 11 Be a Game-Changer. Ik ben groot fan van de Hema Soft Matt Lipbalms*, en in het bakje heb ik de kleuren 11 en 14, die perfect passen bij de warme oogschaduwkleuren. Links heb ik een Tony Moly Petite Bunny Gloss Bar, een lippenbalsem die een beetje roze kleurt na het aanbrengen.

























Als laatste heb ik in het bakje nog een aantal lipproducten zitten. Linksboven een hele oude lipstick van Catrice (060 Teddy Brown uit de Ultimate Shine lijn*). Rechtsboven een Miss Sporty My BFF lipstick in 500 My Sweet Mocha. Ik heb een oranje lipstick in de vorm van de Hema Fabulous Fluid Lipstick in 11*. De twee Bourjois Rouge Edition lipsticks in nummer 07 en 18 heb ik al een tijdje, dus wil ik nu een beetje gaan gebruiken. Allebei de kleuren passen goed bij olijfgroen. De rode lipstick links is de NYC Expert Last lipstick in 432 Red Rapture, één van mijn favoriete rode lipsticks. Linksonderin één van mijn favoriete nude lipsticks: Catrice Ultimate Stay lipstick 040 NUDEtrition*. Helaas wordt 'ie niet meer gemaakt, boehoe. Rechtsonderin een product uit Korea, de PeriPera Peri's Velvet Ink in 5. Dit is echt een geweldige matte baksteenrode lipkleur in combinatie met een stain.

Dit is dan mijn bakje van oktober! Ik moet zeggen dat ik echt heel enthousiast word van zo'n kleine collectie in thema. Ik krijg zo veel meer zin om de producten te gebruiken en wat creatieve looks te bedenken!

Producten gemarkeerd met een * zijn dierproefvrij

1 opmerking:

  1. Wat een goed idee om dit te doen! Ik vind vooral de oogschaduwkleuren erg mooi. En kudos dat je de herfstcollectie van vorig jaar(?) van Essence er nog bij pakt, ik zie nooit meer dan mensen die daadwerkelijk gebruiken! Heel leuk om te zien. Ik hoor iedereen constant praten over H&M makeup, nu ben ik toch wel erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen