donderdag 11 juni 2015

Yves Rocher Youthful Glow Foundation























Ik heb een beetje een foundation-tic. Het is een product wat ik heel graag uitprobeer en ik heb er dan ook een boel. Ik heb veel foundations met een mat of semi-mat effect in mijn stash, maar een echte glanzende foundation had ik nog niet echt. Maar daar is nu verandering in gekomen!

Ik zag dat Viola van Killer Colours deze foundation heel vaak gebruikte. Aangezien Viola er altijd flawless uitziet was ik razend benieuwd naar deze foundation. Gelukkig ben ik klant bij Yves Rocher wat betekent dat je producten (bijna) altijd voor de helft van de prijs kunt kopen (dit is trouwens meer een marketingstrategie, maar ach). Wat mij nog blijer maakte, is het feit dat de foundation in zowel gele als roze ondertonen verkrijgbaar is. Ik heb moeite met het vinden van een foundation met een gele ondertoon, die ook nog eens licht genoeg is voor mijn bleke zombie-huidje. De kleur Beige 000 leek me een goede match, en zodoende verdween deze foundation in mijn digitale mandje.

De foundation komt in een mooi doosje met wat uitleg erop. Deze foundation zou je huid optisch gladder moeten maken door de parelmoer omhuld met rozen extract. Hierdoor zou je huid ook een mooie glow moeten krijgen. Klinkt erg fancy. Ook staat er dat de foundation geschikt is voor mensen met een normale tot droge huid. Ik heb zelf een gecombineerde huid, maar ik durfde de gok te wagen.























Het flesje van de foundation vind ik erg mooi. Het is strak vormgegeven en ziet er luxe uit door het roségouden pompje. De foundation komt zonder dop, maar het pompje kan op slot gedraaid worden waardoor er niet zomaar foundation uit komt. Dit systeem vind ik niet helemaal perfect, het pompje zelf kan namelijk nog wel aan beide kanten doordraaien waardoor hij in je tas toch nog uit het slot zou kunnen gaan.

 Hier de ingrediëntenlijst. De foundation bevat opvallend veel rozenwater, het staat al als vierde op de lijst. De foundation bevat siliconen, maar dat is tegenwoordig een beetje de regel met foundation lijkt het. Parfum staat ook vrij hoog. Aan het einde van de lijst staan nog enkele wassoorten, waaronder bijenwas. Bijzonder, dat heb ik volgens mij nog nooit gezien in een foundation!























Hier zie je de foundation op mijn hand. De foundation is nogal vloeibaar. Je moet goed schudden voordat je de foundation eruit pompt, bij mij kwam er de eerste keer zelfs vooral water mee. Maar als je even schudt gebeurt dit niet. In het flesje is te zien dat de foundation een roze glans heeft (dat is op de foto's helaas niet te zien), dit zal waarschijnlijk die 'Youthful Glow' zijn waar ze het over hebben. Als je de foundation uitsmeert zie je niks van de roze glansdeeltjes. Goed, laten we gaan testen!

























Hier zie je mijn gezicht zonder make-up. Mijn sproetjes zijn weer in volle glorie aanwezig! Dat vind ik zelf niet vervelend, alleen kan mijn huid hierdoor wel wat vlekkeriger en onrustiger lijken. De kringen onder mijn ogen hebben helaas nog niet besloten mij te verlaten. Ik heb een paar pukkeltjes, geen idee waar die vandaan komen, maar hey, voor een foundation review is het wel handig.
























Ik knijp mijn ogen hier een beetje raar halfdicht, maar ik had nogal last van de scherpe lucht, vandaar. Hier zie je het effect van de foundation. De kleur is precies goed voor mijn huid, en daar ben ik echt extreem blij mee. Meestal valt foundation óf te donker óf te roze uit, dus deze foundation is een welkome afwisseling! Zoals je ziet heeft de foundation een lichte tot medium dekking, met een tweede laagje zou je hem eventueel nog een beetje kunnen opbouwen. Mijn kringen en puistjes bedekken zal met deze foundation echter niet lukken. Ik vind deze dekking voor mezelf eigenlijk wel prima, ik heb me al neergelegd bij de onverwoestbaarheid van mijn donkere kringen dus daar komt altijd wel concealer aan te pas.
Zoals je ziet geeft de foundation wel een subtiele glans en een oplichtend effect. Ik vind dat vooral heel mooi bij een verder rustige look, doordat je huid er gezond uitziet heb je niet veel extra's nodig.
De foundation is wat lastig aan te brengen. Doordat hij zo dun is loopt hij makkelijk in alle poriën en tussen alle velletjes. Het aanbrengen is hierbij daarom even wennen. De truc is om hem in één richting te bewegen (dus niet gaan buffen!). Ik breng hem zelf aan met de Real Techniques Expert Face Brush in neerwaartse bewegingen. Tijdens het aanbrengen viel me ook nog op dat de foundation een extreem sterke geur heeft. Het doet me denken aan rozen en zonnebrand. Niet de meest sexy geur, en je blijft hem nog wel even ruiken ook. In het begin kon ik de geur niet uistaan, maar je went eraan en ik begin de geur zelfs een beetje te waarderen. Als je niet tegen sterke geuren kunt zou ik deze foundation overslaan.


Hierboven kun je nog extra goed het effect van de foundation zien. Let niet op de gekke make-up, dit was een beetje een mislukt experiment. Ik heb naast de foundation een heel klein beetje contour onder mijn jukbeenderen. De prachtige glow komt van de foundation zelf! Doordat hij ook geen SPF bevat is de foundation dus helemaal fotoproof.
Ondanks mijn gecombineerde huid blijft de foundation nog verrassend goed zitten. Minder lang dan mijn reguliere foundations, maar een uurtje of 8 houdt hij zeker vol. Daarna begint hij een beetje te verdwijnen bij de vette gedeeltes. Hij maakt de vette gedeeltes niet vetter, maar de foundation hoopt na verloop van tijd wel op. Dat probleem is op te lossen door regelmatig te blijven poederen.

Ik ben heel positief verrast over de Youthful Glow foundation! Hij geeft inderdaad de mooie glow zonder dat hij mijn huid extreem vet maakt. En dat de kleur goed matcht is al helemaal mooi!


De foundation is te koop in 10 kleuren met verschillende ondertonen, maar helaas zijn er geen hele donkere tinten te koop. De adviesprijs van deze foundation is €29, maar bij Yves Rocher betaal je vrijwel nooit de volle prijs. Er zijn vaak aanbiedingen (ook voor niet-klanten), en als je je aanmeldt als klant kun je hem bijna altijd voor de helft van de prijs (€14,50) scoren. En die prijs is een stuk aantrekkelijker!

 Yves Rocher is niet dierproefvrij.

6 opmerkingen:

  1. Wauw, hij klinkt heel goed! Hij geeft inderdaad een prachtige glow, wauwza! Ook fijn dat je de goede tint gevonden hebt :) Erg jammer dat hij niet proefdiervrij is, anders had ik hem zeker eens uitgetest. Maar ach he, principes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, da's wel heel jammer dat ze niet dierproefvrij zijn :(. Ik dacht eerst van wel omdat Viola ook cruelty-free gebruikt. Maar bij de check bleek dat ze in China verkopen. Je komt vast wel een goede glowy dierproefvrije foundation tegen ;)

      Verwijderen
  2. ik vind je sproetjes heel leuk! en wat heb jij een perfect huidje <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sproetjes! Ik heb er sinds enkele jaren ook eenmaal de zon wat vaker schijnt. Ziet en klinkt er uit alsof het een goede foundation is! Fijne review ook.


    BeantwoordenVerwijderen